Generičke kompetencije koje će polaznici implicitno steći ovim programom su:
- Sposobnost analize i sinteze;
- Sposobnost planiranja i upravljanja;
- Sposobnost rješavanja problema i donošenja odluka;
- Sposobnost kritike i samokritike;
- Sposobnost timskog rada;
- Istraživačke vještine;
- Sposobnost stvaranja novih ideja.
Specifične kompetencije koje će polaznici steći, a koje su eksplicitno planirane ishodima programa te ishodima i aktivnostima poučavanja/učenja i vrednovanja pojedinih kolegija su:
- Sposobnost povezivanja različitih spoznaja iz biologije, ekologije, kemije, fizike, geologije i poljoprivrede u ovladavanju izazovima suvremenih zahtijeva zaštite prirode i okoliša;
- Sposobnost prepoznavanja složenosti zaštite prirode i okoliša te mogućeg interdisciplinarnog djelovanja u zaštiti prirode i okoliša;
- Sposobnost primjene znanstvenih spoznaja pri vlastitom djelovanju u zaštiti prirode i okoliša;
- Razumijevanje trendova u zaštiti prirode i okoliša u svijetu i prepoznavanje mogućnosti njihove primjene i unaprjeđenja u vlastitoj praksi djelovanja za zaštitu prirode i okoliša;
- Sposobnost prepoznavanja aspekata za unapređenje vlastitog kompetencijskog profila za učinkovito djelovanje u zaštiti prirode i okoliša;
- Sposobnost provedbe terenskih istraživanja kao dijela znanstvene metodologije u rješavanju problema zaštite prirode i okoliša;
- Posjedovanje vještine rukovanja relevantnim instrumentima, uzorkovanja, rada s tehnologijom, provedbe kemijskih i fizikalnih metoda te vještine biomonitoringa;
- Posjedovanje statističkih vještina;
- Sposobnost analize zakona, nacrta upravljanja zaštitom okoliša, relevantnih mjera te sposobnost izrade prijedloga poboljšanja istih.
Ishodi programa koji proizlaze iz definiranih specifičnih kompetencija
- Predvidjeti učinkovito djelovanje za zaštitu prirode i okoliša integracijom znanja iz ekologije kao jedne od tri međusobno povezane dimenzije održivog razvoja;
- Stvoriti originalne koncepte koji povezuju geologiju, fiziku i kemiju za unaprjeđenje djelovanja u zaštiti prirode i okoliša;
- Prepoznati suvremene kao i potencijalne buduće izazove zaštite prirode i okoliša te procijeniti učinkovitost aktualnih odgovora na prepoznate izazove uz prijedlog njihova poboljšanja;
- Osvijestiti potrebu i važnost brige za prirodu i okoliš te prosuditi o optimalnom upravljanju pravnih, gospodarskih, znanstveno-tehnoloških, obrazovnih i društvenih aspekata u zaštiti prirode i okoliša;
- Ovladati metodom znanstvenog istraživanja i znanstvenim jezikom kao procedurom rješavanja problema vezanih za zaštitu prirode i okoliša;
- Predložiti terenska istraživanja kao proceduru testiranja originalnih hipoteza iz područja zaštite prirode i okoliša;
- Kreirati dizajn istraživanja i primijeniti odgovarajuću statističku procedura za kritičku procjenu optimalnog i održivog upravljanja zaštitom prirode i okoliša;
- Koristi rezultate vlastitih i tuđih znanstvenih istraživanja u izradi prijedloga poboljšanja propisanih mjera, zakona i programa upravljanja za zaštitu prirode i okoliša;
- Izraditi originalne prijedloge projekata s konačnim ciljem zaštite prirode i okoliša;
- Prepoznati vrijednost i predložiti mogućnost uključivanja javnosti i obrazovanja u djelovanju za zaštitu prirode i okoliša;
- Unaprijediti vlastiti kompetencijski profil potreban za rad u interdisciplinarnom pristupu zaštite prirode i okoliša.