Generičke kompetencije  koje će polaznici implicitno steći ovim programom su:

  • Sposobnost analize i sinteze;
  • Sposobnost planiranja i upravljanja;
  • Sposobnost rješavanja problema i donošenja odluka;
  • Sposobnost kritike i samokritike;
  • Sposobnost timskog rada;
  • Istraživačke vještine;
  • Sposobnost stvaranja novih ideja.

Specifične kompetencije koje će polaznici  steći, a koje su eksplicitno planirane ishodima programa te ishodima i aktivnostima poučavanja/učenja i vrednovanja pojedinih kolegija su: 

  • Sposobnost povezivanja različitih spoznaja iz biologije, ekologije, kemije, fizike, geologije i poljoprivrede u ovladavanju izazovima suvremenih zahtijeva zaštite prirode i okoliša;
  • Sposobnost prepoznavanja složenosti zaštite prirode i okoliša te mogućeg interdisciplinarnog djelovanja u zaštiti prirode i okoliša; 
  • Sposobnost primjene znanstvenih spoznaja pri vlastitom djelovanju u zaštiti prirode i okoliša;
  • Razumijevanje trendova u zaštiti prirode i okoliša u svijetu  i prepoznavanje mogućnosti njihove primjene i unaprjeđenja u vlastitoj praksi djelovanja za zaštitu prirode i okoliša;
  • Sposobnost prepoznavanja aspekata za unapređenje vlastitog kompetencijskog profila za učinkovito djelovanje u zaštiti prirode i okoliša;
  • Sposobnost provedbe terenskih istraživanja kao dijela znanstvene metodologije u rješavanju problema zaštite prirode i okoliša;
  • Posjedovanje vještine rukovanja relevantnim instrumentima, uzorkovanja, rada s tehnologijom, provedbe kemijskih i fizikalnih metoda te vještine biomonitoringa;
  • Posjedovanje statističkih vještina;
  • Sposobnost analize zakona, nacrta upravljanja zaštitom okoliša, relevantnih mjera te sposobnost izrade prijedloga poboljšanja istih. 

Ishodi programa koji proizlaze iz definiranih specifičnih kompetencija

  1. Predvidjeti učinkovito djelovanje za zaštitu prirode i okoliša integracijom znanja iz ekologije kao jedne od tri međusobno povezane dimenzije održivog razvoja;
  2. Stvoriti originalne koncepte koji povezuju  geologiju, fiziku i kemiju za unaprjeđenje djelovanja u zaštiti prirode i okoliša; 
  3. Prepoznati suvremene kao i potencijalne buduće izazove zaštite prirode i okoliša te procijeniti učinkovitost aktualnih odgovora na prepoznate izazove uz prijedlog njihova poboljšanja; 
  4. Osvijestiti potrebu i važnost brige za prirodu i okoliš te prosuditi o optimalnom upravljanju pravnih, gospodarskih, znanstveno-tehnoloških, obrazovnih i društvenih aspekata  u zaštiti prirode i  okoliša;
  5. Ovladati metodom znanstvenog istraživanja i znanstvenim jezikom kao procedurom rješavanja problema vezanih za zaštitu prirode i okoliša;
  6. Predložiti terenska istraživanja kao proceduru testiranja originalnih hipoteza iz područja zaštite prirode i okoliša;
  7. Kreirati dizajn istraživanja i primijeniti odgovarajuću statističku procedura za kritičku procjenu optimalnog i održivog upravljanja zaštitom prirode i okoliša;
  8. Koristi rezultate vlastitih i tuđih znanstvenih istraživanja u izradi prijedloga poboljšanja propisanih mjera, zakona i programa upravljanja za zaštitu prirode i okoliša; 
  9. Izraditi originalne prijedloge projekata s konačnim ciljem zaštite prirode i okoliša;
  10. Prepoznati vrijednost i predložiti mogućnost uključivanja javnosti i obrazovanja u djelovanju za zaštitu prirode i okoliša;
  11. Unaprijediti vlastiti  kompetencijski profil potreban za rad u interdisciplinarnom pristupu  zaštite prirode i okoliša.